2014/02/02

Így fess bútorgombot!

A fogantyú, bútorgomb, kihúzó olyan a bútoron, mint az ékszer vagy bizsu a nőn: Kiemeli a ruházatot vagy épp elnyomja ha nem jól választunk.
Karaktert ad és egyediséget.
Én ezért mindig nagyon komolyan megfontolom a választást, akár bizsuról, akár bútorgombról van szó.
A hálószobai szekreterünk felújítása során (bővebben ITT olvashattok róla)  kezdtem keresgélni fénylő arany gombocskákat a kicsi fiókokhoz, de reménytelenül.
Szép fogantyút nehéz találni, pláne, ha egyedi színűt szeretnénk.

Ha viszont formára találunk olyat ami megfelel, csak a szín nem passzol, könnyedén átfesthetjük.
Én sprayfestéket használok ehhez a művelethez, no meg pár trükköt amit most megosztok veletek.

1. Sprayfestékkel gyönyörűen lehet fogantyúkat festeni, de kell hozzá alapozás és a fedőfesték tetejére spray lakk, hogy tartós legyen a végeredmény. Ja és alaposan mossuk meg a festeni valónkat szappanos vízzel, hogy biztosan ne legyen rajta zsíros felület. (ha megfogdossuk, az már zsíros felületet jelent!)

2. Bútorgombot nem lehet úgy lefújni, hogy csak letesszük a földre, mert a földdel érintkező részeken a festék megfolyik, összetömörül és nagyon csúnya lesz a végeredmény. Ez amúgy mindenre igaz. Semmi ne érintkezzen a földdel, amikor festjük!
No ezt a problémát úgy orvosoltam, hogy felállítottam a gombokat. Méghozzá nagyon trükkösen: egy deszkába a csavarral megegyező vastagságú lyukakat fúrtam, amibe egyszerűen csak becsavartam a gombokat.
Így már megfelelő pozícióban várta a festéket.



3. Kapott egy alapozó sprayfesték réteget (Duplicolor) majd erre jött az arany színű festék (Dupli Color Chrome Effect   ) és végül színtelen lakk sprayfesték, szintén Duplicolor. A sprayfestés mikéntjéről részletesen ITT már olvashattatok.





Kész, ennyi. Megvan a tökéletes gomb a tökéletes bútorhoz :-)
Tetszik az ötlet? Kipróbáljátok?



Fotók: Balogh Orsi

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts with Thumbnails
Blogging tips