2014/01/29

A hálónk dísze: régi/új szekreter

Van ami úgy jó, ahogy van.
 Öregségében, kis karcolásaival, az évek alatt kialakult patinájával. Van aminek értéke van és méltósága, amihez hozzápiszkálni nem érdemes. Illetve, maximum úgy, ha eredeti szépségét próbáljuk visszaállítani.
 Ez a szekreter ilyen.
Megláttam a Vaterán, és tudtam hogy őt akarom, ez a bútor hozzám tartozik. Pont ilyen komódot kerestem a hálószobánkba. Fiókos, de a felső fiókja trükkös: asztallappá nyitható és további kis fiókok rejlenek benne. Komód és szekreter egyben. Igazán nőies darab!



A bútor nagyon szép állapotban volt, kivéve az asztallapot, illetve a teljes felső fiókot. A furnérja már egyszer be volt festve, ráadásul az évek alatt jól fel is repedezett.
Ezt tehát javítanom kellett. Minden mást meg akartam őrizni belőle.
A fiókokban régi, besárgult tapéta volt beragasztva, ezeket el kellett távolítani, hogy aztán majd a fiókok belseje is festve legyen, rímelve az asztallapra.
Hogy milyen színt választottam az asztallap felújításához?
Fényes lakk feketét.
Maszkulin, karakteres és nemes. Tudtam hogy illeni fog a komódomhoz és a hálószobánkhoz is. Mellesleg anno ezzel a színnel is újították fel, nem véletlenül.
Ha fekete vagy más sötét ugyanakkor vibráló színt választotok a festéshez, tudnotok kell, hogy minimum három réteget kell felvinnetek a mély, tartalmas szín eléréséhez.
A fekete kényes, csak nagyon szépen, nagyon sima felületre festve mutat, pláne ha magas fényű!
De ez ne rettentsen el, mert a fényes fekete igazán elegáns, klasszikus.
Illik egy ilyen bútorhoz.
 A "minimál-felújítást" a fiókokkal kezdtem: kiszedtem a megsárgult, ronda tapétát. Ehhez egy speciális szert használtam, tapétaoldót. Rákentem az anyagot a tapétára, vártam egy kicsit, majd könnyedén lehámoztam a feloldott cuccot a bútorról.



 Ezután lecsiszoltam a fiókok belsejét, és az asztallapot. Egyre több hibát fedeztem fel rajta.
Az összes furnért, amit fel tudtam szedni felszedtem. Az így kialakult hézagokat egy erre a célra beváltan használt anyaggal tüntettem el, ez pedig a Body Fine.



Jó sok csiszolás után kezdett "simulni" a felület megint. Ekkor jöttem az alapozóval és utána  a fekete festékkel. Három réteg kellett neki. Egy kis kulisszatitkot is megmutatok nektek: ha hideg van, nem a fűtetlen garázsban dolgozom hanem a tetőtérben alakítok ki egy sarkot magamnak. Extrém, ugye?


Ami a régi bútoroknál sajnos néha előfordul, hogy hőmérséklet-változásra komoly repedések keletkeznek a fán. Tehát, ha pl bekerül a hideg garázsból a fűtött szobába meg ilyenek. A szekreterem kicsi titkos fiókjai sajnos nem bírták ezt a környezetváltozást és megrepedtek.



De annyira, hogy nem is lehetett volna javítani, így az egyszerű utat választottam: a kicsi fiókokba aranya öntapadós fóliát ragasztottam a repedések eltüntetéséhez.


 Ennyi, nekem ez így most nagyon megfelelt!
Tettem rá új fogantyút is,  amit magam festettem arany színűre. Végül belepakoltam a kis cuccaimat és innentől nem volt más dolgom, mind gyönyörködni benne.
Egyszerűen lenyűgöz ez a bútor! Van úgy, hogy percekig csak nézegetem és úgy érzem magam mint egy királylány az elvarázsolt kastélyban.

A hálószobánk pedig lassan kezd teljes lenni. Megvan a szép ágyvég, buján körül ölelő függöny, érdekes lerakó asztalok amik egyáltalán nem passzolnak egymáshoz de nekünk pont ez tetszik.
Most pedig már író-vagy smink asztalom is van, bár amíg székem nincs hozzá, szimplán csak komód :-)













 Egyre több képünk van, melyek azért még gyűlnek és folyamatosan változnak majd.
Ami hiányzik: kell egy szék a szekreterhez! Egy különleges, izgalmas, eklektikus térbe való szék.  Kell lámpa a szekreter tetejére és kell egy szép tükör is fölé. Art deco típusúra gondoltam. Nem sminkeléshez, ahhoz van kicsi. Kell egy tükör csak úgy, hogy visszaverje a fényt az ablakból és tágítsa a teret.
 Kell egy szőnyeg is. Igazából már megtaláltam a kis szívem csücskét, az egyetlent jelenleg amit ide el tudnék képzelni, de Amerikából nagyon sokba kerülne hazahozatni. (annyi a vám majdnem mint a szőnyeg) ( EZ az). Ez a szőnyeg Londonban is kapható, így nem kellenen vámot fizetni, de onnan meg nem szállítanak....
Esetleg tudtok olyan céget, akik Londonból szállítanak Magyarországra? Hátha......Még nem mondtam le róla...Mert gyönyörű lenne!

DIY absztrakt kép körömlakkal :-)

"after" fotók: Balogh Orsi

17 megjegyzés:

Zsuzska írta...

Nagyon szép!!!

Névtelen írta...

Szia Kata,
Tudok valakit, aki kb havi rendszeresseggel szallit csomagokat Londonbol Magyaro-ra es onnan is vissza. A neve Zsolt es egy e-mail cimem van:
europeontime@gmail.com
Remelem sikerul vele almaid szonyeget elhozatnod! Tovabbi gyonyoru alkotasokat!
Kata

Névtelen írta...

:álomszőnyeged fuvarozásához :

Kedves Kata!
Vannak olcsó szállító cégek, akik területekre vannak szakosodva és gyüjtőfuvarral dolgoznak. A nagy nevű cégek árainak a harmadáért (!!!!)dolgoznak.Én így hozattam be babakocsit Yorkshire-ből 10ezerért néhány éve.Olyan mint a futár.Címre megy és másnap címre jön.Pontos, megbízható, olcsó. Érdemes utánanézni.

Névtelen írta...

Irószekreteres komód a hivatalos megnevezése. És nem feketeré festetél , hanem ebonizáltál kérlekszépen. Amúgy szép lett gratu!

kata írta...

vagy keríts egy ismertőst, aki feladja neked futárral..

herzliche_hexe írta...

Esetleg őket érdemes lehet megkérdezni a szállításról:
http://arvatrans.com/parcelservices

Unknown írta...

O, En is neztem ezt a komodot a vateran! :0

shadowbat írta...

A csomagküldéssel kapcsolatban ezt a céget tudnám ajánlani : http://www.europeontime.co.uk/
Személyszállítást és csomagküldést is végeznek Anglia és Magyarország között, havonta kétszer mennek oda-vissza. Párom december elején költözött velük ide Angliába, nagyon meg volt velük elégedve. Rugalmasak és figyelembe veszik az egyedi kívánságokat, ő pl egy vadászgörénnyel utazott :)

Szentgyörgyi Kata írta...

Köszönöm az információkat, mindegyiknek utánanézek! A végeredményt meg majd úgyis látjátok a blogon :-)

Ebonizálás? Még sosem hallottam ezt a szót! De mindig tanul az ember ;-)
Szóval akkor tudok ebonizálni? :-))))

Névtelen írta...

Kedves Kata, igazán pazar lett a végeredmény, szeretném megkérdezni, hogy a fekete kis bojtokat hol vetted, köszi!!! Ági

Szentgyörgyi Kata írta...

Kedves Ági! Ezeket a bojtokat az újpesti Primtex kárpitos boltban vettem.

Névtelen írta...

Szép nagyon a komód, most januárban is ment el egy a vaterán. Én talán egy szép mélykékkel kombinálnám magamnak, de ez a fekete is gyönyörű. Az arany öntapadós fóliát hol lehet beszerezni?
Réka

Nóra írta...

A férjemnek van egy ismerőse aki Londonba és Londonból szállít rendszeresen. Ha gondolod elkérem az elérhetőségét.

Szentgyörgyi Kata írta...

Réka, az arany kontakt papírt az Obiban vettem. Tekercsekben van, de annyit vágnak belőle, amennyit kérsz.

Tel, köszi! :-)

Névtelen írta...

Köszönöm!
Réka

Eszter írta...

A komód csodaszép lett! Egyetértek Veled, szerintem is van sok olyan bútor, amit kár tuningolni, továbbgondolni, csak felújítani érdemes. A gond csak az, hogy nehéz megtalálni a különbséget a "tüzifa", tuningbútor és a felújítandó között. Sokaknak nem is sikerül... Neked most sikerült!
Engem nagyon érdekelne még a kis parfümtartó elkészítése, főleg az, hogy hol vettél hozzá alapanyagot... Meg arra gondoltam, hogy a gyönyörű JESUISBELLE nyaklánc szerintem elkészíthető lenne DIY módon is, hajlékony virágokhoz való dekordrótból. Szerinted? Úgy szeretem az ékszeres-divatos DIY ötelteidet...

Szentgyörgyi Kata írta...

szia Eszter! Kicsit későn reagálok.. Ha még aktuális: a parfümtartó valójában tortatál. elég sokféleképpen lehet használni :-)
És sajnos nem DIY, Bécsből jött haza velünk. A nyaklánc szerintem is elkészíthető, de én örülök neki, hogy ez "igazi" :-)
Itt lehet amúgy megvenni:
http://jesuisbelle.hu/collections/16/jewels

Related Posts with Thumbnails
Blogging tips