2012/05/08

Mire jó egy vödör festék?

Miért jó az, ha sok munkával felújítunk egy bútort? Egyszerűbb, és olcsóbb is, ha veszünk valamit az Ikeában. Vagy még olcsóbb, ha a Jyskben vagy a Praktikerben.
Miért teszem le a voksom mégis a sok munkával felújított bútor mellett?
Mert szerintem, a régi bútorokból még nem spórolták ki az anyagot, és ha gondoskodunk róluk, túlélnek bennünket is.
Mert egy átalakított bútor, sokkal különlegesebb, mint egy bolti. Hangulata van. Stílusa, egyénisége.
Ha magunk csináljuk, még a büszkeség érzése is átjárhat bennünket nap mint nap, alkotásunk láttán.
Mert régit felújítani sokkal kevésbé környezetszennyezőbb, mint újat venni.
Mert megdöbbentő a változás, amit egy vödörnyi festékkel művelni tudunk.
Vegyük például a Bonanzát. Vagy a Koloniált.
Uncsi, ronda, öreges és fantáziátlan mindkettő.
Egészen addig, amíg nem kap egy kis színt. Tavaly már festettem Bonanza székeket. Most pedig az Éva Magazin születésnapi számában jelent meg egy anyagom, amelyben átalakított Bonanza székeket és Koloniál komódot is láthattok.
Lágy, meleg vajszínre festettem őket, és ez a szín, mint egy plasztikai műtét, megfiatalította a bútorokat.
Teljesen más hangulatuk lett, így már különlegesnek tűnnek, pedig eredeti állapotukban a kutyának sem kellettek volna.
A heti jó tanácsom tehát: használjatok festéket, és fessétek át a régi bútoraitokat.
Megéri!


A fotóanyag az Éva Magazin áprilisi számában jelent meg.

14 megjegyzés:

Grafomano írta...

Gyönyörűek! És a vicces, hogy egy Bonanza fésülködőasztalom van már félig lefestve gyöngyház krémszínű festékkel, csak még nem ért ide a zsírúj festőpisztolyom, hogy folytathassam :)

De ezt is lehet ám festékkel:

http://media-cache0.pinterest.com/upload/232779874459972092_qR27HDfc_f.jpg

Meg ezt :)

http://media-cache3.pinterest.com/upload/232779874459932500_LX4pz1ro_f.jpg

És ezt is:

http://media-cache2.pinterest.com/upload/232779874459932499_Yh31POVG_f.jpg

Szóval festeni jó. Én szeretek.

(van egy székem, amivel nem tudok mit kezdeni, némi szeretgetés is ráférne a kárpitozáson és a festésen kívül. ha eljössz érte, szívesen neked adom, hátha te életre tudod kelteni, nekem meghaladja a képességeimet. Szólj, ha igen, és dobom a címet (Bp. belváros)

Grafomano

Kósa Márta írta...

Vagy!
Csiszoljátok le és jöhet a méhviasz!

Névtelen írta...

Szia,

gyönyörűek lettek. Gratulálok!!

Én is elkezdtem mindenfélét festeni, egy régi lakkozott fenyőszéket lecsiszoltam és fehér lazúrral átkentem. Két hónapig remekül müködött, nem ritkán kell lemosnom két gyerek mellett :-)
De most elkezdett lejönni a festék. Nem lekopik, hanem egyben le tudom húzni mint egy hártyát. Hol rontottam el?
Ezeket a bútorokat mivel festetted?
Köszi: Judit

Kucorgó anyámkája írta...

Nagyon szépek lettek. És a listádhoz még hozzátenném, hogy szerintem a lakásban egy színnel különböző stílusú bútorokat is össze lehet hangolni.

orsolya vanessza kiss írta...

... és én miért csak most találtam a Blogodra???? :)))

KÖSZÖNÖM KÖSZÖNÖM KÖSZÖNÖM !!!!


vanessza

Ui.: Úgy örülök! :)

Szentgyörgyi Kata írta...

Judit,

sok ilyen kérdést kapok, ezért hamarosan összeszedem az ilyen tapasztalataimat és megírom ide egy hosszabb posztban. Mariann barátnőm hasonlóan járt, de róla biztosan tudom, hogy nem csiszolta át a felületet festés előtt. Te alaposan lecsiszoltan, portalanítottad és zsírtalanítottad?

Vanessa, örülök, hogy megtaláltál :-)

Alexandra írta...

Tényleg szépek és különlegesek lettek! Meg nem mondtam volna, hogy eredetileg Kolonial komód volt.

Névtelen írta...

Jajdeszééééééép :D

Névtelen írta...

Jajdeszéééééééép :D

poppy montgomerry írta...

szia Kata, ezek a bútorok esetleg megvásárolhatóak? néztem a boho home oldalán de nem találtam őket.köszi, poppy

Bonzsúr írta...

Szia Kata!

Nekem van két bútorlapos bútorom, amit szeretnék egy kicsit feldobni. (Rém rondák, de nincs pénzünk most újra!)
Át lehet valamivel festeni? Vagy valami más technika szerencsésebb?

Névtelen írta...

Szia Kata!

Azt szeretném kérdezni, hogy milyen festékkel festetted ezeket?
köszi
Rita

Szentgyörgyi Kata írta...

Szia Rita!

Tikkurila H101 a színkód és Trilak selyemfényű zománcfestéket használtam

Névtelen írta...

Köszönöm Kata!
szia : Rita

Related Posts with Thumbnails
Blogging tips