2011/01/30

Készítsünk lámpát fonálból!

A lakásunkban sok helyen még csak a lámpa helye van meg, a világítótest azonban hiányzik. ennek oka részben bizonytalanságom, mert még nem tudom, mi tetszene igazán, részben pedig anyagi, mert ami igazán tetszene, arra nincs pénzem. A gyerekszobában is éktelenkedett még egy darab kábel, a majdani lámpának. Ide valami vidám,különleges lámpát szerettem volna,valamilyen hangsúlyos design elemet. A Moooi Random design lámpa ideális választásnak tűnt. Ez a lámpa 2002 óta a cég legkeresettebb terméke és nem véletlenül: gyakorlatilag, bármilyen enteriőrben megállja a helyét.


A bibi ennél a terméknél is csak a közel 1000 dolláros ára volt. Viszont, már elképzeltem, hogy milyen jópofa lenne egy ilyen a gyerekszobában, sárga színben. Hát megcsináltam magam.


Nézzétek végig az első videóposztomat, és ha kedvet kaptatok, lássatok hozzá ti is!

ötlet innen és innen

34 megjegyzés:

Betty írta...

Eszméletlen jó lett, kedvet is kaptam! :)

Garhof írta...

Nagyon gratulálok! Szuper lett!

edit írta...

jó kis 5let! köszi

Névtelen írta...

Szuper ötlet, köszi! Még több ilyen posztot!

Kinga írta...

Nagyon profi!!
Megkérdezhetem, hogy milyen "iparágban" utazol, ha épp nem kismama vagy?

Orsi írta...

Szupppppi!!!! Még-még-még videós bejegyzést! :))

agnes szucs írta...

nagyon ügyes vagy! teljesen profi lett!

á

Szentgyörgyi Kata írta...

köszönöm! Lesz majd még videóposzt a blogon, de azért nagyobb részt írni fogok.
Kinga, az "iparágam" a PR :-)

Plumpy írta...

Hát ez iszonyat jó! Asszem én is csinálok egy ilyet. Köszi a tippet!!!

Kinga írta...

Most láttam egy hasonló lámpát bézs színű csipke terítőcskékből összeragasztva....

Eszter írta...

elképesztő vagy! egy igazi kis Martha Stewart kettő! ez a lámpabúra meg ez a kis bemutató...meg a sok egyéb sk cucc! mellette a gyerkőcök és mindezt még csinosan, szépen manikűrözött kézzel..minden elismerésem,Kata! kíváncsian várom a többi remekművet is!

Dekorella írta...

Le vagyok nyűgözve! Egyrészt a lámpa nagyon klassz, én is játszottam a gondolattal hogy csinálok ilyent, másrészt a videoposzt! Olyan összeszedett gördülékeny az egész, érthető és kedvcsináló. Szuper vagy Kati, gratulálok! Föl is dobom a Facebookomra! :-)

Névtelen írta...

Lakberendezőként tudom milyen horror árakon lehet design cuccokhoz jutni.
Az ilyen kreatív ügyes csajszik miatt foghatják a fejüket a nagy design boltosok. Király utca,Max Citys drága boltok reszkessetek!:-)
Ügyes vagy! Gratula!Bocs, hogy névtelenül írom :-)

Lívi írta...

Az Éva hírlevélből találtam ide a blogra - gratulálok, remek ötletek vannak itt :-)
A videót nézve a szivem szakadt meg a labdáért. Nem is értettem, miért lyukasztottad ki? Miért nem leeresztetted?
Ha meg már lyukasztás, akkor olcsóbb lenne egy naaagy lufit beáldozni. Vagy egy nagy strandlabdát.
Mindez persze nem kötekedés, csak továbbgondolás.
A lámpa remek lett, elteszem magamban az ötletet, fogunk mi még nagyobb lakásban lakni :-)

Szentgyörgyi Kata írta...

Livi,

próbáltál már strandlabdához jutni februárban? ;-)
Lufi nem jó,könnyen kipukkan és ereszt is. Kényszermegoldásként maradt a fitneszlabda, szigorúan a leárazott fajtából. Azért kellett kilyukasztani, mert annyira körbetekertem fonállal, hogy nem fértem hozzá a szelephez.

Lívi írta...

értem :-)

Névtelen írta...

Szia! Nagyon tuti a lámpa, kedvet is kaptam, meg is csináltam, de a fonal valahogy nem akarta tartani a formáját :( Elárulnád pontosan milyen keményítőt használtál? Láttam a videón, hogy gél-szerű volt, az enyém meg olyan volt, mint a tej. Köszi, és szupi a blogod :) Üdv: Szabina

Szentgyörgyi Kata írta...

Szia Szabina!
Egészen pontosan, Chemitat márkájú, háztartási búzakeményítőt használtam. A leírás szerint, 3 evőkanálnyit kell elkeverni két liter vízben, de én az egész dobozt beleöntöttem, így lett a zselés állag. Így nehéz volt vele dolgozni, szóval, legközelebb indítanék fél dobozzal....

Névtelen írta...

Köszi szépen!
Szabina

Antal írta...

Pár napja keveredtem Hozzád Dekorellától! Ezt a lámpát a hálónkba biztosan megcsinálom. Na és a videó, nekem még a fényképezéssel is komoly gondjaim vannak, ha közkinccsé akarom tenni a "remekműveimet".
Rokonlelkek vagyunk a csúf békából királylány vonalon.
A blogot úgy szeretem, ahogy van.
Kati

Névtelen írta...

Nekem is nagyon tetszik és hétvégén meg is fogom csinálni! Köszönöm!

ügyeskedő írta...

Szia ! Én megcsináltam és nagyon jó lett. A fiam szobájába raktam fel.és kivételesen tetszik neki (22éves/! Strandlabdát használtam hozzá és fekete fonalat.Köszönöm az ötletet.

Ági írta...

Köszönjük az ötletet és az instrukciókat!!! Ez kivételesen az elhatározástól el is jutott a megvalósulásig :-))

A végeredmény itt: http://csokifolt.blogspot.com/2011/11/lampa.html

Ági

vegakonyha írta...

Elképesztő, én piciben fogom kipróbálni, izzósorra (esküvői dekor, kertbe). Én is a labdát sajnálom, de áldozat mindig van :) Amúgy mi lett a sorsa? Én szívesen újrahasznosítanám, ha még megvan. Köszi, mutyurgyar@gmail.com

MD írta...

hi,

First, congratulation !
I'd like to know what is the product you put on the baloon.
I just speack engliqh, so i don't unerdstand a word of the video :(
Is that soap ?
An are you using paperwall glue?
Great realisation by the way.

Thanks for your response

Szentgyörgyi Kata írta...

Hello MD,

I used a very concentrate fabric softener but you could use wallpaper glue too.

Névtelen írta...

Szisztok, a strandlabdával meglehet azt csinálni, hogy kiszivatjátok belöle a levegőt, és úgy ki tudjátok könyen bányászni a fonalak közül.

Janka írta...

Szia, szuper otlet, en is megcsinaltam. Nagyon szep lett. Igaz ugralo labdat hasznaltam aminek van egy kis fogantyuja es igy konnyebb volt ratekerni a fonalat, es lett egy kis nyilas rajta amin majd konnyen be tudtam dugni az izzot es egy CD-t tartoeszkozkent. Koszi az otlete, hetek ota kerestem egy lampat a nappaliba de sehol nem talaltam, ez tokeletes lett :-)

Névtelen írta...

at MD and Sz. Katalin

It's not called fabric softener but rather fabric starch. Especially so that you do not use it to soften fabrics, but to make then as rigid as possible...

Nagyszerű munka by the way :-)

Névtelen írta...

Szia Kata,
mikor felkerült a videó megnéztem, és végre (2 év után;) ) meg is valósítottam a lányok szobájába. Köszi az ihletet, tippet, gyakorlati útmutatót. Én vettem egy nagyra felfújható kerek lufit, azt kentem be krémmel, és tekertem rá a fonalat. Egy kérdés: miután leeresztettem a lufit, a fonalak között ott maradt egy "hártyás" réteg. Porszívóztuk, csipegettük a lányokkal, de még mindig van. Van esetleg tipped, hogy hogyan lehetne eltüntetni ill. ha legközelebb csinálok ilyet, mit tegyek, hogy ne legyen ilyen?
Köszönöm szépen, további jó munkát, remek a blogod!
szia, Mese

Rozmari írta...

Szia Kata!
Koszonom az otletet es a videot. Elkeszitettem a nappaliba. Lufira tekertem kokusz rost madzagot, es rakentem egy dl mezsurure kevert tapeta ragasztot. az aljat nem kivagtam,hanem szethuztam a mdzagot meg nedvesen. 3 napig szaradt, mert most epp esos napok vannak, 97 % a paratartalom. Szivesen tennek fel fotot, de nem tudom, hogyan kell.
Udv: Aniko

Szentgyörgyi Kata írta...

Kedves Anikó! A facebook-oldalamra tudsz képet feltenni!

Szentgyörgyi Kata írta...

Kedves Anikó! A facebook-oldalamra tudsz képet feltenni!

Szentgyörgyi Kata írta...

Kedves Anikó! A facebook-oldalamra tudsz képet feltenni!

Related Posts with Thumbnails
Blogging tips