2013/07/22

Nyaralás üzemmód: ON

A tavalyi nyár az összeköltözésről és a  nagy ház kipofozásáról szólt, idén viszont maximálisan kiélvezzük a nyarat. Már áprilisban elhatároztuk, hogy eltöltünk egy hetet egy szép balatoni falucskában.
Kerestem is bőszen a kiadó házakat, de azt tapasztaltam, hogy ma még Magyarországon a nyári lak kiadás arról szól, hogy a sok szedett-vedett vacakkal telezsúfolt, lelakott, ócska házakat adják ki nyaralás céljából.
Ezért elég sokáig reménytelenül keresgéltünk a neten, később az ismerősi körben, hogy hol találunk tágas, szép és ízléses házat a nyaraláshoz.
Végül egy ismerős ismerősének az ismerőse adta nekünk oda a házát,  ami egy csodálatos balaton-felvidéki faluban van, kedves, bájos, igényes. A tulajdonosok nagyon rossz állapotban vásárolták meg, a szocializmus bizony rajta hagyta a bélyegét, de ők meglátták benne a lehetőséget. A vakolat leverése után előtüntek a rusztikus kövek, ráadásul az ajtók is eredetiek voltak még, így a ház viszonylag gyorsan újjászületett. Belül a tulajdonosok gyűjtőszenvedélyéről árulkodik a berendezés: minden darab régiség, piacokon beszerzett öreg darab. Kiváló példa, hogyan lehet kevés pénzből szép nyaralót berendezni. (van még ilyen példa, pl itt)
De a legszebb a kert és a vén diófa!
A fiúk imádják, már kora reggel rúgják a bőrt, fogócskáznak, bújócskáznak. A Balaton is közel van, így minden nap strandolunk is.
Szeretném ha sok jó élmény érné őket, mert szerintem ez az, amit át tudnak vinni a felnőtt életükbe és ebből többet tanulnak, mint az iskolában.
Apropó, iskola: augusztusban van még egy workshopom, majd újabb egy hétre útra kelünk, immár gyerekek nélkül, kettesben a szerelmemmel. Nagyon izgalmas körút vár ránk: autóval utazunk a Comói-tóhoz, majd onnan a francia Riviérára visz az utunk, ahol Nizzai főhadiszállásunkról szeretnénk minden nap meglátogatni valamilyen környékbeli, szép helyet. Bár az is lehet, hogy csak eszünk, iszunk, fürdőzünk majd........:-)
Hamarosan pedig visszatérek, kipihenve, élményekkel, inspirációkkal gazdagon, melyek újabb és újabb posztokat eredményeznek!
Stay tuned!

Nikóca írta...

Drága Kata!

Jó pihenést Nektek, bár ahogy a képekről látom, ebben a házban ez garantált! ;)

Annyira érdekes, amit írsz, mert nekem is mindig ez a problémám, amikor szállást keresek a nyaraláshoz. Mindegyik apartman úgy van kialakítva (tisztelet a kivételnek), és úgy van bebútorozva, hogy nem bírnék egy fél napot sem eltölteni benne. Persze voltunk már többször finn faházban, szaunával, ez megint egy másik történet, azt nagyon élveztük.
Én viszont úgy vettem észre, hogy a nyaralókat úgy rendezik be, mintha az embernek tök mindegy lenne, hogy hol alszik, sőt, sok vendéglátó azt gondolja, hogy a ház berendezése mellékes, mert a nyaralás alatt "úgyis csak fürdik meg csavarog az ember"... Pedig ez butaság, nekünk pl. nagyon fontos, hogy milyen környezetben hajtjuk álomra a fejünket...

Jó pihenést Nektek, élvezzétek ki minden percét! :)

Unknown írta...

Kedves Kata! Meg lehet esetleg tudni, hogy miként lehet foglalni ezt a házat? Teljesen beleszerettem... Esetleg egy privát e-mail címre megírod, ha ide nem szeretnéd kitenni?
Nagyon köszi előre is, Sári

Névtelen írta...

A Balatonnál számunkra az "Óbester Panzió" volt hasonló élmény, mindenkinek ajánlom. Badacsonyban van, elérhető a Káli medence akár biciklivel is. A tulajdonos nagyon kedves, berendezés ízléses, az árak elfogadhatóak.

shineonsilver írta...

Én sokszor már amikor horvátországi apartmant keresek, akkor is kiakadok a berendezésen, több hét rámegy mire valami összejön, a Balatonnál ugyanez a helyzet.De szerencsétek volt! Eszter

hali!
igen én is mindig ezektől vagyok ki.undorító berendezés, jó drágán, pl horváo-ban.persze lehet olyan áron szépet is kapni, csak míg megtalálod..
aki tud ajánlani modern berendezésű apartmant horvátországban,zadar, porec, stb.. szóljon.

Ilona írta...

Nagyon is elfogadható apartman Brac szigetén. Kérdezz rá: mayakisasszony@gmail.com

Névtelen írta...

Sziasztok! Én itt szoktam keresni: https://www.airbnb.com, magánszemélyek privát apartmanjai és házak közül tudtok választani szerte a Nagyvilágban.

zs írta...

Szia Kata!

Nem tudom, hogy bérelhető-e a ház, vagy csak barátilag kaptátok meg, de ha igen, akkor nagyon szeretném megtudni a tulaj email címét. Megtennéd, hogy privát emailben (zsuzsa.gulyas@gmail.com) elküldöd a helyi erők kontaktját?

Nagyon köszönöm!

Üdv.:

Zsuzsa

Szentgyörgyi Kata írta...

Szia Zsuzsa!

A nyaraló minden nyáron megtelik ismerősökkel, ezért egyelőre nem adják ki "idegeneknek".