2011/10/31

A lakberendezés szerintem


forrás


Vannak nők, akiknek egyszerűen, minden jól áll. Vannak nők, akik a legolcsóbb rongyokat is úgy tudják hordani, mint valami világmárkát. És vannak nők, akik úgy kombinálják a látszólag össze nem illő dolgokat, hogy végül valami egészen különlegesen egyedi öltözetet kapnak,olyat, amire mindenki felfigyel.
RHM barátnőm például szemrebbenés nélkül húz pitonmintás szandit a batikolt szoknyájához. Elsőre szemrebbentő, másodikra viszont én mindig azt gondolom: hogy merte? És hogy lett ilyen jó?

Ahhoz, hogy valaki jól öltözött legyen, meg kell találnia azt a stílust, amiben jól érezi magát, ami kifejezi és ami jellemzi. Össze kell válogatni azokat a ruhákat, amelyek kényelmesek, praktikusak, ugyanakkor szívesen hordjuk és még  jól is áll. Kihangsúlyozza az előnyeinket és eltakarja, ami hátrány.
El lehet felejteni a szabályokat, és ki lehet alakítani újakat. A saját szabályainkat.

Pont, mint a lakberendezésben!
A lakberendezésben is vannak szabályok, amelyeket jó érzékkel, nyugodtan fel lehet rúgni. Sőt. Bátraké a szerencse.
Én a magam részéről, azt hiszem, bevállalós vagyok. Szeretem, ha valami szokatlan, ha valami meglepő, ha valami furcsa. Szeretem párosítani a látszólag össze nem illő dolgokat és a kakukktojások sem zavarnak.

Kedvelem a szabálytalanságot, utálom a  konvenciókat és mivel sosem tanultam lakberendezést, nem is zavar, ha nem azt csinálom, ami  könyvekben meg vagyon írva

Összegyűjtöttem azokat a lakberendezési trendeket, melyek leginkább tetszenek és melyek leginkább inspirálnak, irányt mutatnak számomra. Nem feltétlen azért, mert divat. Hanem azért, mert közel áll hozzám és mert meghatároz engem. Mert úgy vagyok ezzel, mint a divattal!

1. Sötét színek a lakásban

 Egyre több magazinban tűnik fel például a fekete vagy a sötétkék, mint falszín. Izgalmas, nem? Szinte látom, ahogy most sokan a szívükhöz kapnak. Pedig nem kell megijedni a sötét színektől! Különleges, drámai a hatásuk, nagyszerű hátteret adnak fehér vagy natúr bútoroknak, de egy antikvitásokkal berendezett enteriőr is meglepő lesz tőle. Egy fontos szempont van csak: sok fényt kapjon a szoba!

forrás
 
forrás

forrás
Még gyerekszobába is:
forrás

forrás


2. Bútorok keverése

Az egész lakásban használjunk egy bútorgarnitúra elemit, tehát ugyanazon dohányzóasztalkához való, könyvespolcot, szekrényt, ágyat, állványokat, székeket, mondja egy interneten talált lakberendezési magazin szerzője.
Szerintem meg  véletlenül se használjuk egy garnitúra összes elemét! Kivéve, ha épp katalógusfotózáshoz készültök. A túlságosan összehangolt bútorok, egy családba tartozó tapéta, textil, sorozatbútor számomra unalmas, és jellegtelen. Sajnos, sokszor személytelen is.
Keverjétek a bútorokat, stílusokat, legyetek merészek.
Persze,ismertek már eléggé ahhoz, hogy tudjátok: számomra szívet melengető, ha egy-egy öreg darab is új életet kap egy otthonban.


forrás
forrás
forrás
forrás



3. Meglepő faldekor

Nem csak képet lehet kitenni a falra! Nyugodtan szárnyaljon a fantázia, hiszen szinte bármiből lehet dekoráció. Lényeg, hogy vonzza a szemet! Én respektálom az ötletes kihelyezéseket, különleges hangulati elemeket. Nem kell mértéktartónak lenni, a több, az több.

forrás

forrás
forrás

forrás

forrás

forrás

 forrás
4. Mix and mix és kakukktojás

Régen megdőlt az a szabály, hogy össze kell hangolni a textileket. Nem kell, hogy minden ugyanolyan legyen, nem kell, hogy minden passzoljon mindenhez. Nem baj, ha egy bútor kirikít a többi közül, és szerintem direkt jó, ha van egy meglepő kombináció valahol a lakásban.
Legyen az színes bútor, különböző mintájú párna, vagy látszólag a berendezéstől elütő dekoráció, ne féljetek tőle! Megbolondítják a teret és tökéletes fókuszpontot alkotnak.


forrás
forrás

forrás
forrás

forrás
forrás

forrás

5. Csempe nélkül


Lehet mellőzni a csempét?
Szerintem igen! Egy jól szellőző fürdőszobába, én csak oda tennék csempét, ahol közvetlenül éri víz a falat, tehát csak a kádhoz/zuhanytálcához. Nálam ennek szellemében készült a fürdőszoba. Konyhában is vannak megoldások a mellőzésére, én például magas fényű olajfestéket kentem a pult fölé, ami jól takarítható, olcsó megoldás és egyedi.


forrás

forrás
Forrás
forrás
 
5. Színes ajtó

Imádom a színes ajtókat! Ezért lett a fiúk szobájának ajtaja okkersárga. Egy élénk színű ajtó hihetetlenül feldobja a szobát, már belépéskor megmutatva, hogy mire számíthatunk odabent. Vigyázat! Az élénk szín csak míves, szép faajtón mutat jól! Azon viszont nagyon.
forrás

forrás
Forrás
A fentiek saját, laikus véleményem, nem szakmai tanács. Míg a fotókat gyűjtöttem, azon gondolkodtam, vajon lehet-e tanulni a stílust, vagy arra születni kell? Szerintem bárki megtanulhatja. Erre valók a lakber-blogok....

10 megjegyzés:

KarlaLina írta...

Ez egy brilliáns válogatás! Ééés, én tanultam lakberendezést, épp ezért évekig semmit nem tudtam kezdeni magammal, mert nem tudtam, szabad-e a konvenciókat felrúgnom. :-) Ma már a helyemen vagyok, és a helyén kezelem ezeket a dolgokat is. I love eklektika ;-)

R. írta...

Tényleg jó a válogatás:)
Egyébként én is tanultam lakberendezést, de lehet nem figyeltem annyira oda az órákon (vagy már akkor is öntörvényű voltam), de ilyen szigorúan betartandó szabályokra nem emlékszem.
Inkább arra, hogy megtanítottak rajzolni, meg apró trükkökre, hogy mire érdemes figyelni, hogy lenne ideális megtervezni egy lakást, de a lényeg mindig az volt, hogy az adottságok és a megrendelő legyen az első.
Arra pedig határozottan emlékszem, hogy az én lakber tanárom sose mondott olyat, hogy mindig egy bútorcsaládot használjunk. Legyen meg a harmónia, esetleg legyenek visszatérő elemek, de hogy egy bútorcsalád, jéééézus, még belegondolni is rossz:)

szögletes aranyhal írta...

A fekete kapcsán és a csempék mellőzése kapcsán maximálisan egyetértek.
Nemrég találtam ezt a fekete babaszobát, és szerintem tündéri, és mindenféle érzést kelt, csak nyomasztót nem: http://szogletesaranyhal.com/2011/09/29/fekete-babaszoba/

A fürdőszobánkban pedig mi is csak oda tettünk csempét, ahol víz éri a falat. Angliában lepődtem meg először, hogy nincs csempe a falakon sok lakásban, sőt, tele vannak festményekkel a fürdőszobák nagyon gyakran, és nekem nagyon bejött.

A stíluskavalkáddal kapcsolatban viszont úgy érzem, hogy azt nagyon el lehet rontani... Baromi jók a képek, amiket feltettél hozzá, de néha olyan ízléstelenül válogatnak össze különböző stílusokat, hogy annál szerintem még az "uncsi egyfajtaság" is jobb. Viszont nagyon bírom, ha valakinek ez megy, mert tényleg szuper kavalkádok jönnek ki belőle HA van érzéke hozzá valakinek, mint pl Neked. :)

Szentgyörgyi Kata írta...

Kedves aranyhal, megnéztem a linket, meggyőzött. A blogod is. feltettelek az ajánlómba! üdv, Kata

szögletes aranyhal írta...

Köszönöm szépen, nagyon felvidítottál ezzel tegnap! Írtam is róla! :)

Gabi

Kispiskóta írta...

Érdekes volt olvasni az ars poeticádat.
Kérdésem: a magas fényű olajfestéket rá lehet festeni fűrészporos tapétára (amin már van festék persze)? És ezt lehet nedves ronggyal csutakolni utána?
Köszi

Szentgyörgyi Kata írta...

Kedves Kispiskóta, szerintem, nem jó ötlet tapétára olajfestéket kenni, de kérdezz meg egy szobafestőt is. Én a konyhámban falra kentem és az magas fényű zománcfesték volt.

Szentgyörgyi Kata írta...

Örülök :-)

Kispiskóta írta...

Akkor mit tennél a fűrészporos tapétára, ami tisztítható? Az étkezőasztal fölé kéne, a gyerkőc helye mellé. Nem akarok félévente festetni.

Szentgyörgyi Kata írta...

Festett lambériát, fapanelt. Vagy száműzném a tapétát....a fűrészporos tapétát nem lehet tisztítani.

Related Posts with Thumbnails
Blogging tips