2014/06/29

Ikea Nornas Hack - második felvonás

Szeretem ha egy bútor megmozgatja a fantáziámat és számtalan lehetőséget kínál.
Izgatott leszek, ha van a kezemben egy "fehér vászon" amivel kedvemre játszhatok.
Ilyen "fehér vászon" volt most nekem az Ikea Nornas asztalka, amit az Ikeától kaptam.
Az előző részben (ITT) funkcióját meghagyva, különböző színű pácokkal és geometrikus mintákkal turbóztam fel, de már akkor számtalan egyéb ötlet is keringett a fejemben.
De a legeslegjobb akkor támadt, amikor kibontottam a dobozt, és megláttam hogy az asztalka az életben mennyire filigrán, aprócska és érdekes arányú.


Tök egyértelművé vált hogy nem maradhat egyszerű dohányzóasztal.
 Ennél többre hivatott.
Az utóbbi időkben nagy lakberendezési trend a zsúrkocsik feltörekvése és helyzetük megszilárdulása a nappali szobák berendezésénél. (erről komoly inspirációs gyűjteményt találtok ITT)
Ezt a trendet meglovagolva, valamint kihasználva az asztal adottságait én úgy döntöttem, hogy zsúrkocsivá léptetem elő.
Az mégiscsak előkelőbb hely a dohányzóasztalénál, nem?
Végtelenül egyszerű átalakítást láthattok a továbbiakban:

1. Az asztalt lefestettem fehér színűre. Ötlet: néha kell az egyszerűség és mindenféle minta nélküliség. Nehéz megállni, de néha kell. Ugyanakkor, az asztal teteje ennél az átalakításnál is kaphat extra tuningot ha úgy tartja kedvetek.

2. Az asztal tetejét lemérve, levágtam a barkácsboltban vásárolt fenyő lécet gérbe. Úgy gondoltam, ha tálcát imitálok, azzal még "zsúrkocsisabbá" teszem az asztalom. Én asztali gérvágóval dolgoztam, de kézivel sem nehéz, mert csak négy vágásról van szó. A gérvágásról lépésről-lépésre ITT olvashattok.


3. A léceket faragasztóval felragasztottam, de hogy igazán fix legyen, a széleknél szöggel is megfogattam a léceket.

4. Az utolsó lépéshez mégiscsak szét kellett szednem az asztalt, mert az időközben aranyra lefújt fogantyúkat csak így tudtam alulról rögzíteni. Alulról tehát két lyukat fúrtam, majd becsavartam a csavarokat a helyükre. Felszereltem a szintén aranyra fújt görgőket és újra összeszereltem az asztalt.
Van egy jó ötletem is a foganytúk tökéletes lefestéséhez:


De erről bővebben ITT.

5. Valami még hiányzott: úgy éreztem, ahhoz hogy tökéletes zsúrkocsi váljon a dohányzóasztalból, kell  még egy polc, még egy extra rakodó felület. Ehhez mini polctartókat szegeltem fel a lábakra és levágtam egy natúr fenyő polcelemet, amit fehérre festettem.

Így lett végül tökéletes! Kicsi, kecses, de minden elfér rajta és igazán modern, divatos kis zsúrkocsi lett a dohányzóasztalból.
Ti mit szóltok hozzá? Ez lett jobb, vagy a MÁSIK átalakítás?






 






fotók: Bs


Fotók: Balogh Orsi

22 megjegyzés:

Főmuci írta...

Szia!
Nekem ez tetszik, a másik kevésbé. Ez olyan kis elegáns lett. Másik inkább gyerekszobába passzol. Króm színnel is jó lenne, bár talán kissé "egészségügyis" és steril. A fehér-arany párossal mindíg óvatosan kell bánni, könnyen átbillen cigányosba, de ez nem :D

Névtelen írta...

Nálam abszolút ez a győztes. Korábban írtad, hogy DY nem egy olcsó mulatság. Jó lenne, ha a felhasznált anyagok megnevezését, és árát is feltüntetnéd a végén.

Nóri írta...

En is erre szavazok!!! Szuper lett!!!

Szentgyörgyi Kata írta...

Főmuci, én nem osztom a véleményed :-) Az arany-fehér elegáns és nem lehet vele hibázni. Az én mottóm: ha kétségeid vannak, fesd fehérre. Ha tovább kételkedsz, adj hozzá egy kis aranyat :-))))

Kedves Névtelen, igen ez jó lenne, sokszor próbálom is legalább fejben összerakni, de azért nehét a konkrét összegeket megmondani, mert egy csomó minden van itthon. Pl most fehér festéket és faanyagot, ragasztót, szöget nem kellett vennem. Vettem viszont négy darab görgőt, darabját 400 Ft-ért és két fogót, darabját 800 Ft-ért. Az asztalt ingyen kaptam, de egyébként 12 990 Ft az ára.

Névtelen írta...

Nagyon szép lett! Már nagyon várom azt is, hogy a kis paddal mi lett, ami korábban a to do listádon volt! Ildi

Névtelen írta...

Azt hiszem kimaxoltad (de szép trendi szó ez) a sznobizmust és az ízléstelenséget. Azt hittem rosszul látok, ki kellett nagyítsam: gucci, michael kors és egyéb bevásárlószatyrok bekeretezve. Gratulálok!

Szentgyörgyi Kata írta...

Kedves Névtelen! Köszönöm a véleményed. Majd alkalmasint elgondolkodom rajta. addig is nem tudom, elég lesz ha nagyon mélyen szégyellem magam azért, hogy nap-nap után ilyen ízléstelenségeket kell nézned?

Szentgyörgyi Kata írta...

De nem bírom ki, hogy ne mondjam el neked Kedves Névtelen, hogy ennél több ilyen bekeretezett szatyrom is van, csak az nem látszik a képen. Van még Louis Vuitton, MaxMara, Ralph Lauren, Prada, Burberry, Carolina Herrera, Hermes..... és mindegyik ilyen zacskóban volt egy személyes ajándék......NEKEM.
Szar mi?

Sára írta...

Nagyon tetszik az átalakítás, én is tervezek valami hasonlót! De ha eddig nem is jutok el, egy ilyen fém fogós tálcát szeretnék a tálaló tetejére az üvegeknek, kellékeknek. :)

Egyébként sosem értettem az olyan kommenteket, amiknek semmi köze sincs az adott poszthoz. Én észre sem vettem az amúgy homályos, mert nagyon nem azon van a fókusz (vajon miért...) képeket a falon, amíg egy kedves kukacoskodó észre nem vette. Mivel a poszt az asztalról szól, ezért nem a falat néztem mögötte.
Hozzátenném, hogy más blogon, oldalon stb. láttam hasonló bekeretezett képeket, nekem tetszik az ötlet. Azok a dolgok, amik a szatyrokban rejtőztek, valószínűleg meghatározóak, amiknek szerintem stílusosan van megőrizve az emléke. És ahelyett, hogy hevernének a szekrényben, lett funkciójuk is. Szerintem ötletes gardrób dekor.

Az asztalka meg jó lett, de nekem a másik is tetszett! :)

Névtelen írta...

Kedves Kata!

Nagyon klassz lett mindkét átalakítás, gratulálok! ...de ha szavazásról van szó, nálam is a második az igazi befutó. :)

…és nekem bizony tetszenek a bekeretezett "képek" is, szerintem jópofa ötlet és egyúttal picit polgárpukkasztó is (a szó legpozitívabb értelmében persze ;)

re kritikák:…amikor design és lakber blogokat olvasok, sokszor nekem sem feltétlenül tetszik, amit látok, de ilyenkor is tudok örülni annak, hogy lehetőségem nyílt kilépni a saját (ízlés-)világomból, a látásmódomnak pedig (szerintem) kifejezetten jót tesz. ha pedig valami mégis nagyon nem, akkor azt nem olvasom/nézem végig…mert megtehetem... :DDD

…egyébként beszerzési forrásoknak (jelen posztban különösen görgők és fogantyúk vonatkozásában) én is nagyon örülnék.

Köszi a klassz ötleteket, sok sikert a további DIY-oláshoz! :)))

Üdv:
Dóri

Eszter írta...

Én imádom a keretezett táskákat. Sőt! Amint kész lesz a gardróbunk az új házunkban nekem is lesz ilyen. Gondolom nem gond, ha leutánozlak. Bár talán ez a blog lényege, nem?

Valcsi írta...

Nekem ez a verzió tetszik jobban, a másik asztal maradt. Ez valahogy cselesebb, :D tetszik.
Mi most költözés előtt állunk, és próbálom gyűjteni az ötleteket. Nalad mindig van valami, ami ha nem is pont abban a formában, ahogy te kitalaltad,de mégis beindítja nálam az "aha" érzést.

Szentgyörgyi Kata írta...

Én mindig meglepődöm, amikor ilyen beszólásokat kapok. Minek olvas? Minek jön ide? Minek veszi a fáradságot hogy "ki kelljen nagyítania" a képet amit nem is ért, nem is lát és alapvetően kurvára nem is érdekli a projekt?

ezen a blogon ötletek és inspirációk vannak, amiket "el lehet lopni", tovább lehet gondolni és személyre lehet szabni. Én csak EGY alternatívát mutatok a sok közül, ugyanakkor megmutatom, hogyan lehet az alapötletet kivitelezni. Innen már nem kell sem túl ügyesnek, sem túl kreatívnak lenni hogy bárki továbbgondolhassa és kedvére alakíthassa a dolgot.
Én hiszem, hogy az elsőre nem tetsző ötletekből is lehet inspirációt meríteni, ahogy Valcsi is mondta, lehet még így is AHA érzés.

Ezt a bútort pl még számtalan módon lehet "mássá tenni". Lakkpirosra festve bohém. Cikkcakk mintával a tetején modern, Sötétre pácolva, antikolva vintage....és még sorolhatnám.
A jövőben pedig kérek mindenkit, hogy ha nem tud normál hangnemben sértegetés nélkül a témához szólni (értsd az adott projekt) akkor inkább ne tegye meg. Maximum akkor, ha ez neki jó érzés nyújt......

zsumikita írta...

Nem kell törődni a rosszindulattal! Hadd fortyogjon szegény.
Nem éri meg.

Off kérdés: a fehér kis plimsoll topánkát a lábadról hol szerezhetem be? ilyet keresek 4 éve.

köszönöm szépen.

Szentgyörgyi Kata írta...

A cipőt a H&M-ben vettem tavaly.

Névtelen írta...

Oh, ha mar cipo a tema...ezer eve keresek leopard mintas magassarku cipot...lattam, hogy a te pinterestedben is szerepel...
Tudtok valahol valami normalisat? Magas sarku, szep formaju, csicsamentesre vagyom. :)
Elore is koszonom!
Agi

Névtelen írta...

Nevtelennek meg uzenem nevtelenul, hogy potyogje be a pinterest keresojebe, hogy framed designer bags...es amuljon. Csodakat lehet ott kerem latni.
(oh es persze egytol-egyig izlestelen...pfuj)

Névtelen írta...

Ezt direkt kikerestem, mert ez kulonosen banto a szemnek:
http://www.pinterest.com/pin/208784132697517335/

Remelem mindenki egyetert.

Szentgyörgyi Kata írta...

Ó, a leopárd mintás magassarkú nagy kedvencem :-) Tavaly ősszel szereztem be egyet Londonban a Banana Republicban. Viszont tuti biztos vagyok benne, hogy idén ősszel már tele lesznek a hazai boltok is ilyesmivel.
Én újabban kanárisárga csipkés ceruzaszoknyával hordom...de csak mert szeretem az ízléstelenséget :-)

Mona írta...

Nem bírom ki, hogy meg ne kérdezzem: bekeretezett táskákról miért nem lehet szólni, ha cipőkről igen? (Merthogy nem csak a stílust fájlaltátok.) Amúgy nekem ez a verzió tetszik jobban, itt "történt valami" :) Elég magas így a kisasztal, nem kell lehajolni, ha húzni-tolni szeretnéd?
Mona

Szentgyörgyi Kata írta...

Kedves Mona! Én csak a magam nevében tudok beszélni és engem bevallom csak a stílus zavar. Semmi baj nincs azzal, ha kérdés érkezik felém nem kizárólagosan a témával kapcsolatban. Semmi baj nincs azzal, ha valakinek nem tetszik a munkám. a hangnemmel és a stílussal van a baj, illetve az értelmetlen ostobasággal.
Ha ez a névtelen (senkiházi) ezt írta volna:
"Kedves Kata! Megakadt a szemen egy furcsa dolgon, ezért ki is nagyítottam a képet hogy jobban lássam és meglepődve tapasztaltam hogy dizájner zacskókat látok bekeretezve. Eléggé meghökkentő megoldás és számomra érthetetlen is. Vajon te miért tetted ki? Neked miért tetszik? stb stb."
És akkor elindulhatott volna egy értelmes párbeszéd.
Úgy viszont, ahogy a névtelen kommentelő megfogalmazta a véleményét csak egy paraszt beszólás, amit szerencsére mások sem néznek jó szemmel.

Szentgyörgyi Kata írta...

És hogy a másik kérdésre is válaszoljak: le kell hajolni. De én azt gondolom, egy ilyen megrakott zsúrkocsinál a kerék csak látványelem, az esetek nagy részében leállítod oda ahova szeretnéd és gyönyörködsz benne, no meg használod amire kell.

Related Posts with Thumbnails
Blogging tips