2014/01/19

Mackó-kaland

Ezt a posztot még karácsony előtt akartam megírni DIY karácsonyi ajándék kategóriában.
Egyik reggel, ahogy a teát készítettem a fiúknak, kipattant a fejemből, hogy a macis mézes dobozokat lehetne használni sablonnak.
Kiöntő formának.
Arra gondoltam, hogy ez egy végtelenül egyszerű, hülyebiztos ötlet, teljesen elronthatatlan, ráadásul hamar megvan. Tökéletes DIY ajándék!
De. Azért mindig bele lehet futni meglepetésekbe, a gondolatban legegyszerűbb ötleteknél is.
Mert nagyon jól elképzeltem, hogy kiöntöm gipsszel a macikat, majd a műanyag formát sniccerrel levágom a gipsz megkeményedése után, és az így elkészült gipszmacikat már csak festegetni kell hogy kedves szobai vagy polcdekoráció legyen belőlük.


Az ötletet tett követte és gyorsan kiöntöttem gipsszel a maci-formákat. Másnapra megkeményedtek és akkor jött a feketeleves. A gondolat, hogy egy sniccerrel levágom a gipszről a műanyag formát, nem jött be. Nyiszatoltam, csiszatoltam, erőlködtem, hiába. A mézes maci formák túl kemény műanyagból voltak, nem tudtam elvágni a gipsz sérülése nélkül.
Félretettem hát a tervet, mert én könnyű ötletre vágytam.
Ám a boltban végül találtam sokkal vékonyabb, puhább műanyagból készülő macis mézet. Ezeket már könnyű volt levágni! De mire eljutottam, túl voltunk a karácsonyi szezonon, így már nem volt aktuális :-)
Most viszont előszedtem a félkész macikat a pincéből és megnéztem, hogyan mutat az ötlet a valóságban.
Az elrontott, begipszelt macikról kiderült, hogy tök jó gyertyatartók!
A gipsz miatt kemény és stabil, ugyanakkor a kiöntő szája pont akkora, hogy épp bele lehet tenni egy vékony gyertyát.






A jól sikerült gipszmacik hátuljára csipeszt ragasztottam ragasztópisztollyal és így kedves képtartókká váltak.




Filléres és tulajdonképpen egyszerű ötlet ha tudjuk, hogy csak puha, benyomható verzióból készíthető. (legalábbis egyszerűen és könnyedén)
Mai tanácsom tehát: Egyetek sok mézet! Gyűjtsétek a macikat! :-)


Ha kedvet kaptatok, nézzétek meg egyéb gyorsan kivitelezhető, egyszerű dekorációs ötleteimet is:

- könyvtámasz vagy polcdísz
- boros dugó DIY
- DIY design váza
- egyedi ceruzák
- cementbe mártott tojások

fotó: Balogh Orsi

6 megjegyzés:

Eni írta...

Ez most tényleg szuper Kata! Nem titok, nem minden munkád tetszik, de ez igen :) Szóvak köszi az ötletet!

Névtelen írta...

....s az a kép a színpalettával?Már annyiszor meg szerettem voLna kérdezni...Ez egy rövid "összefoglaló" a lakásotok színharmóniájáról?
Üdv,m

Szentgyörgyi Kata írta...

Eni, örülök :-)
Kedves m! Nem, ez nem összefoglaló, ez csak egy ötperces DIY.

Névtelen írta...

De klassz ötlet!
A csipeszt spirálos drótos megoldással is lehetne helyettesíteni,amit megkötés előtt beleszúrunk. (pl. szoktak ilyet használni a lagzin ültető kártya tartónak, persze ne macival :))

Unknown írta...

Helyesek! kb. 1 hónapja engem is megihlettek a macik. Én méhviasz gyertyákat öntöttem a segítségükkel :)

Szentgyörgyi Kata írta...

Kedves Timi! Örülnék ha tudnál róla fotót küldeni. Nagyon jó ötlet a gyertyaöntés! :-)(kicsihaz kukac gmail pont com)

Related Posts with Thumbnails
Blogging tips