2011/10/05

Jegyzetek egy székkárpitozás margójára

Az íróasztal székem kárpitozásának munkafolyamata, úgy érzem, kissé megrémített benneteket. Nem szeretném, ha valóban így lenne!
Tudom, elsőre nehéznek tűnik, de érdemes belevágni, és azért tettem fel ezt a rengeteg folyamat-fotót, hogy minél érthetőbbé, elleshetőbbé tegyem a fortélyokat.
Ha azonban mégis úgy érzitek, hogy a kárpitozás nem a ti világotok, és valószínűleg soha nem vágtok bele, akkor is fogadjatok meg pár ötletet, ha vannak régi ülőgarnitúráitok:
A régi székek szépek, masszívak, bírják a strapát, érdemes felújítani őket!
Ne féljetek a faváz színezésétől, ettől csak frissebb, fiatalosabb, vagányabb lesz a régi vonalvezetés. Érdemes próbálkozni akár egészen élénk színekkel, vagy a légies, szűzies fehérrel.
A kárpit az új ruha a bútoron.
Engedjétek szabadjára a fantáziátokat, alkossatok öltözetet a foteleknek!
Én például kabátszövetet használtam a székemhez, de számtalan vászon, bársony, vagy akár zsákvászonnak ható szövet között lehet válogatni.
Egy antik fotel például, egy modern, geometrikus mintájú szövettel szinte szárnyalni kezd.Ugyanaz a fotel, különböző anyagokkal, patchwork módon kárpitozva pedig bohém, vidám darabbá válhat.
Ahogy egy nőn az ékszer, és a kiegészítők meghatározzák az öltözetet, úgy a kárpitozásnál is érdemes belevinni némi csavart a kárpit rögzítésébe: használjatok színesre behúzott gombokat, színesre festett kárpitosszeget vagy markáns kédert, bortnit.
Ezek a kiegészítők nagyon feldobják az összképet.
Gyűjtöttem pár érdekes kárpitosmunkát, hátha nyertek belőle némi ihletet.
Ha pedig csak ötletelni szeretnétek de a megvalósítást szívesen bíznátok profikra, ajánlom jó szívvel Pétert és csapatát!

Legyen poénos:

forrás
A csíkos szövet és az antik nagyon jó barátok!
forrás
Légy merész a színekkel, főleg, ha régi a bútorod:
forrás
Faragott ülőkéknek is jót tesz a szín és a vidám kárpit
forrás
Az egyik kedvencem: antik, színes és chevron
forrás
Állati minta merészeknek. Vadállati, ugye?
forrás
Antik és bőr. Izgalmas párosítás!
forrás
Füles fotelen modern kárpit. Imádom!
forrás
Zsákvászon a széken. Vigyázat, a zsákvászon nem alkalmas kárpitozásra, mert gyorsan szétfoszlik! De vannak már a piacon olyan szövetek, amelyek megtévesztésig hasonlítanak a zsákvászonra.
forrás
Csodálatos ez a kárpit, egy semmi extra székből varázsolt valami nagyon különlegeset:
forrás
Másik nagy kedvenc: zsákvászon és bársony kombó. A Bergeré fotelről már nem is beszélve ;-)
forrás
Egy hippi darab, talán Amy Butler kárpittal?
forrás
Egy csúnyácska szék, amit up to date lett a szürke színnek és a rózsás kárpitnak köszönhetően:

forrás

A jó öreg klubfotel, új ruhában. Így már nem is olyan elavult, igaz?
forrás

9 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Kata, Munkáid gyönyörűek, ám saját bevallásod szerint is igénybe vetted egy profi segítségét, de legalábbis eszközeit, műhelyét. Mivel csak a magam nevében beszélhetek, engem inkább az tart vissza, hogy profi eszközök nélkül nehezebb hasonló eredményt elérni. Én személy szerint örülnék a már emlegetett hobbikárpitos workshopnak, ahol otthon is megvalósítható, kisebb munkák fogásait sajátíthatnánk el. Tud valaki ilyenről?

Szentgyörgyi Kata írta...

Ha lesz ilyen tanfolyam, én biztosan tudni fogok róla :-) És az is biztos, hogy szólók! Egyébként, igazad van, a kárpitozáshoz kellenek olyan eszközök, melyek egy átlagos háztartásban nincsenek. Leginkább egy jó tűzőgép, bár egyszerűbb üléseket enélkül is meg lehet csinálni. A bontószerszámok, mint a kapocsszeg kihúzó és a szegkihúzó is fontos eszközök, bár lehet helyettesíteni fogóval és csavarhúzóval, igaz velük nehezebb. A többi eszköz, filléres tétel, mint a görbetű és a kéthegyű tű, olyan, mint festésnél az ecset, tehát ha valaki komolyan gondolja, hogy szeretné a saját bútorait kárpitozni, akkor ezeket úgyis be fogja szerezni.
Való igaz, ez sokféle eszköz, és egy szék esetében nem is éri meg beruházni. Én a műhelybe azért járok el, mert a legfontosabbat ott kapom: a tudást. Azt a tudást, amit azon frissiben, tovább is adok, itt a blogomon. A tűzött hátú széket, amin bemutattam a fogásokat, úgy készítettem, hogy ez volt az első ilyen munkám. Én így tanulok. És amit megtanultam, megtapasztaltam, adom is tovább. Közben pedig, folyamatosan lesem el a trükköket, fortélyokat, lépéseket azoktól, akik ezt már húsz éve csinálják. www.kalmardesign.hu
Bele is írom őket mindjárt a posztba, mert megérdemlik és mert ajánlom őket, ha esetleg mégsem szeretnétek magatok kárpitozni.

cottage írta...

Igen, szinte megrémített:) Neeem, csak elvesztem benne. Meg is nyugtattam magam, hogy annyira úgysem az én világom ez a tűzött háttámla, tehát nem esz a fene, hogy nem vágok bele:) Persze, a sima, egyszerű kárpitozás nagyon is izgatja a fantáziám. Ezért is hála a részletes leírásoknak!

A szék szövete és színe egyébként bejön, tetszik. Ügyes vagy!

No és a nőcis szófa (piros csíkos)az állati. Akár az én színvilágom, akár nem, egész nap azon illegetném-billegetném magam. Nekem fel sem tűnt, hogy félkarú, azt hittem alapból ilyen, én személy szerint imádom az ilyen asszimetrikus, egykarfás kanapékat:) Egyedül a virág nem jött be rajta. Egyébként eszméletlen kitartó vagy, én egy ilyen rozzant cuccot fillérekért sem vettem volna meg. Max akkor álltam volna neki, ha öröklöm, vagy az utcán találom. Pedig, így készen bármelyik lakberendező, stylist tuti valag pénzt adna érte, és végülis egy unalmas, gáz kanapé is 60-100E-nél kezdődik. (Te egyébként mennyire lőnnéd be az árát, ha eladásra készítetted volna?:)) Gratula!!!!

Szentgyörgyi Kata írta...

Cottage, a nem tűzött is ugyanígy készül, csak egyszerűbb, mert kihagyod a gombbehúzós-anyageligazítós részt :-)) a kanapénak, így, hogy csak egy karfája van, fogalmam sincs, mennyi az értéke. 20ezerbe került, anyagköltsége kb 15 ezer volt, plusz 24 órát dolgoztam vele. Ha elviszed egy kárpitoshoz, nem áll meg százezer alatt a felújítás összköltsége.....

Gazdatest írta...

Az első és a harmadik nagyon jó. íimádom a lilát, úgyhogy a lila karosszéket bármikor szívesen betenném a lakásba.

Szénási Éva írta...

Nekiestem az egyik karosszékemnek... nem sikerült elrettenteni:-), lebontva! Most kédert kell keresnem, varrnom, meg valami kárpitosragasztót; a lábakat krómoztatni, karfát csiszolni... néhány hónap, és kész:-) Szóval belefér, míg találsz helyet a workshopodnak. Milyen ragasztót használnak a kárpitosok a szövethez, Kata, ebben tudsz segíteni? Köszönöm!

Szentgyörgyi Kata írta...

Huhúúúúú, Hajrá Éva! :-) Én a Henkel Pattex sprayragasztóját használom, elég drága, de sokáig elég és nagyon -nagyon jó, nem csak kárpitozáshoz, de textilt is szépen lehet vele ragasztani, mondjuk fához.

Réka írta...

Nekem egy ilyesmi után csorog a nyálam: http://emmas.blogg.se/images/2010/14817_kristina-stark_16_86118727.jpg

Ladyemm írta...

A kárpitozás várat magára,mert azaz ágyam lesz, de az első festett bútor már látható a FB oldalamon, nem tökéletes, de az eredet is ott van.
Köszönöm, hogy tovább adod a tudást.
Ez még alapszerszámokkal,smirgli, ecset és furdancs és csavarhúzóval készült. Remélem nem haragszol, hogy rád hivatkoztam.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=351641051574742&set=a.351641044908076.81710.100001865495047&type=1&theater.
Tanulok tőled és lelkesítesz is. Folytasd tovább a jó ötleteidet!

Related Posts with Thumbnails
Blogging tips