2011/08/19

Tanulj szépen! - az első stylist munkám

Elmúltam harminc, és új szakmát tanulok. Már megint. És élvezem! Az Éva Magazin szeptemberi számának dekor rovata lett életem első stylist munkája.
A feladat: iskolakezdés témakörben egy fiú és egy lány kuckó kialakítása.
A koncepció: ihletet, ötleteket adni arra, hogyan használjatok fel otthon, főleg a konyhában fellelhető kacatokat, limlomot és tegyétek őket hasznossá a kisiskolás íróasztalánál.
A fő irányvonal tehát még a stylist munkámnál is a DIY, azaz a csináld magad szemlélet. Szeretném nektek megmutatni, hogy bármiből lehet bármi, és néhány apró trükkel, hihetetlen dolgokat lehet kihozni egy pár konzervdobozból is.
Annyi pénz elmegy a tankönyvekre szeptemberben, spóroljatok tehát azzal, hogy körülnéztek otthon, mit is alakíthatnátok át, tényleg minimális ráfordítással.
Én ezeket találtam otthon, illetve szereztem meg potom pénzért a vaterán:

befőttes üvegek, tojástartó, falfesték

konzervdobozok

konyhai asztal a vateráról

imádnivaló, faragott szék a vateráról

klasszikus, szoci irodai asztal. tuti van a környezetedben ;-)

hasznos jóbarát: a sprayfesték

upsz, mi lett a dínókkal?

műanyag zöldséges ládák
Na és mi lett velük?
A kisebbik, igazán szocreál és lehangoló íróasztalból egy vagány darab lett a fiúszobába. Őrületes, állatmintás papírtapétára bukkantam a Kikában, épp akciózták, gondolom, nem kellett senkinek. Én meg azon gondolkozom, hogy felvásárolom a készletet, mert annyira jó!
Ezt a tapétát applikáltam a kis szoci szerencsétlenség tetejére.
Tapétát bútorra csak akkor ragassz, ha már túl vagy a felület teljes megtisztításán és felcsiszolásán. Ilyen esetben elég csak polírozni, mondjuk egy P250-es csiszolóval. Tökéletes zsír és portalanítás után, kend be a felületet egy spéci ragaszóval. Ne feledd, hogy a papírtapéta nem mérettartó!
Ezért, célszerű a tapétát, felragasztás előtt nedves szivaccsal átkenni, hogy kicsit megszívja magát, és összemenjen, ha akar. Hagyd megszáradni, majd ragaszd fel a bútorlapra. Óvatosan, finom simító mozdulatokkal. A szabásnál hagyj rá nyugodtan, majd a végén egy sniccerrel utána igazítasz, ha még összemenne a papír.
Teljes, vagyis pár napos száradás után, fújj rá spraylakkot.

A konzervdobozokból fali installáció készült, ami egyben kiváló tolltartó is, a befőttesüvegek meg drótból font akasztókat kaptak és a tojástartó is kiváló statisztaszerephez jutott. Az Ikea Fynd részlegéről pedig egy csodás konyhaszekrény ajtót cipeltem haza, akasztónak.
Nézd meg a lapot, ha nem hiszed!

Vagy nézd meg a végeredményt itt meg itt.

18 megjegyzés:

Gigike írta...

Szia! Ügyi vagy...de hol tudom megnézni a végeredményt? :)

Szentgyörgyi Kata írta...

Az Éva Magazin szeptemberi számának dekor rovatában.

Névtelen írta...

Imádom mindkét asztalt, láttam az újságban az elkészült műveid!!!! Nagyon ügyes vagy!!!!

Kriszta írta...

Kedves Kata!
Esetleg azt is meg tudnád mondani, hogy textilt mivel lehet biztonsággal ragasztani laminált felületre? köszi

Névtelen írta...

Elárulod mi kell ahhoz, hogy valaki bejusson egy ilyen újságba?

Szentgyörgyi Kata írta...

Mondjuk, írjon egy ilyen blogot, mint ez? :-) Nem volt kapcsolatom, ha esetleg erre gondolsz. Szóval, így is lehet, hajrá!

Bogi írta...

Jó kis teaser kampány volt ez! :) Lenyűgöz a blog, úgyhogy megadtam magam a marketingnek és megvettem az újságot. A párom IKEA rajongó, én meg már alig várom, hogy hackerré válhassak. ;)

Szentgyörgyi Kata írta...

Bogi, örülök! :-) Kriszta, ez hosszabb választ igényel, fogok róla írni egy posztot.

Névtelen írta...

Köszi, erre voltam kiváncsi. Bátraké a szerencse, gratulálok!

Szentgyörgyi Kata írta...

Köszönöm :-)

Névtelen írta...

A hétvégén kaptam csomagot otthonról és megkértem a hugomat ugyan rakjon már bele egy Èva Magazint is, hadd lássam mit müveltél. Nagyon szép lett a végeredmény, kár hogy csak annak jutott hely, nem pedig egy igazi "elötte-folyamat-utána" cikk volt. De kezdetnek tökéletes :-)

Timi

Névtelen írta...

Szia Kata,

Imádom a blogod!! Egyelőre csak gyűjtöm az ötleteket, mert albiban lakom, de remélhetőleg nemsokára a saját lakásomban fúrhatok, faraghatok. :)
Nagyon megörültem az Évás cikknek, de eltökéltem magam, hogy nem bontom ki az újság csomagolását, és nem olvasom el a cikket, mert nyaralásra tartogattam a lapot. Cipruson töltöttem egy hetet, és már az első nap kivittem a lapot a gyönyörű tengerpartra. Remegve téptem fel a csomagolást, és szokásommal ellentétben (soha nem lapozok át cikket, sorban olvasom őket) rögtön a rovathoz lapoztam, hogy végre láthassam a végeredményt!! :D Szokás szerint minden nagyon szuper lett, főleg a csipkés dolgok tetszettek.

Köszi szépen az inspiráló munkát!

Ui: természetesen nem bírtam ki, és suttyomban ránéztem a nyaralás alatt is a blogra, hátha írsz új bejegyzést! :D Ez már függőség...:D

Üdv,
Jucus

Szentgyörgyi Kata írta...

Jucus, ez már tényleg függőség :-) Nagyon örülök neki egyébként!

Névtelen írta...

Kedves Katalin, nagyon tetszik a munkád, élvezettel és gyakran olvasom írásaidat. Remélem, nem haragszol egy kis szőrszálhasogatásért: a tanulósarkoknál felhasznált konzervdobozok esetében szerintem nem haszontalan feltüntetni, hogy a tetőt levéve egy nagyon éles perem képződik a doboz belsejében, amivel festés előtt nem árt valamit kezdeni. Megnéztem a fotókat és úgy tűnik, hogy Te sem gondoskodtál a kis kezek védelméről. Persze, lehet hogy csak én vagyok olyan ügyetlen, hogy egy ilyen peremen azon nyomban el is vágom az ujjamat..:)
Barbi

Szentgyörgyi Kata írta...

Szia Barbi, ha úgynevezett tépős konzervdobozt használsz, akkor nincs ilyen probléma. Ha megnézed, nálam egyetlen olyan van, ami nem tépős, hanem konzervnyitóval bontott, egyszerűen azért, mert gyorsan kellett dolgoznom és nem volt elég cicakajás konzervdobozom. egyszóval, tépőzáras nyitásnál, védett peremet kapsz, konzervnyitóval pedig balesetveszélyeset.

Névtelen írta...

Szia! Köszönöm a választ, de én ezek szerint abba a kétbalkezes csoportba tartozom, amelynek tagjai még a géppapírral is elvágják a kezüket. Legutóbb paradicsomos, tépős konzervdobozt akartam kimosni mert nagyon jó méret lett volna ceruzatartónak (dekupázsoltam volna) és amikor körbetöröltem belülről a szivaccsal, a belső peremmel rondán elvágtam a kezemet. Így jártam :)))Azóta alapanyagként még csak nem is merek konzervdobozra gondolni. Pedig a színesre fújt dobozok nagyon tetszenek abban a formában, ahogyan Te használtad őket.
Barbi

Cilu írta...

Szia Kata!
A segítségedet szeretném kérni. A kérdés, hogy azokat a fóliázott, lapra szerelve vásárolható szekrényeket(amiből nekem sajnos több is van)is le lehet-e festeni vagy csak azt ami tényleg fából van? Ha igen, akkor mivel? Hogyan? Köszönöm előre is válaszodat.

Üdv. Cilu

Szentgyörgyi Kata írta...

Kedves Cilu,

Ezekkel a fóliázozt szekrényekkel is lehet próbálkozni, de csiszolni ezeket is kell! Ajánlom a Tikkurila Otex alapozófestékét, az mindenen megtapad, arra pedig bármilyen festékkel festhetsz már.

Related Posts with Thumbnails
Blogging tips